lördag 21 februari 2009

Nalle Puh min nya guru

Här sitter man på en lördag och försöker få in nått i hjärnan, bara de låter tragiskt nog. Det hade varit helt okey om jag visste med mig att jag hade lärt mig något. Jag började surfa runt lite på nätet och snubblade över en massa citat av Nalle Puh, han är en väldigt klok björn. Jag hittade ett som verkligen passade in i min känsla, "Hur underbart det skulle vara att ha en riktig hjärna, som kunde tala om saker och ting för en". Så känner jag nu, då kan man fråga sig hur jag kommer att känna mig på måndag morgon när det är dags för provet.
Ni som känner mig vet att jag har svårt för höger och vänster, och det verkar Puh också ha men han har kommit på ett sätt att hålla isär dem :
"När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara besluta dig för vilken som är den högra - sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra"
Jag ska testa denna metod nästa gång jag har problem=)
Nu ska jag äta en god middag och se en bra film och jag önskar er alla en trevlig lördag kväll.




En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.- Nalle Puh

1 kommentar:

  1. Ha Ha , du är klok du !! Nu har jag svaret på gåtan , varför vissa inte har koll på något ?? avsaknad av en riktig hjärna !!!

    Höger och vänster är även mitt problem... Ska testa ditt och Puhs tips... // Ses på måndag ! Kram

    SvaraRadera