onsdag 18 februari 2009

Leka i snön

Idag har vi haft en otroligt rolig dag på skolan. Vi skulle testa på lavin sök, dock in en liten skala. Först skulle man gräva en snögrotta, sen skulle man krypa in i grottan låta de andra i gruppen täcka över öppningen så att man var helt instängd. Sen skulle en hund komma och söka och gräva sig in i grottan. Det var så roligt när jag låg där nere i grottan och väntade tålmodigt på att bli "räddad". När jag började höra hunden tassa omkring gjorde jag mig beredd på att belöna den när den grävt sig in men....Det blev inte som jag hade tänkt mig. Helt plötsligt hör jag ett stort brak och i samma sekund rasar taket på våran grotta in med en skräkslagen hund. Där kan man snacka om överraskning, jag ligger då där helt övertäckt av snö och snöblock väldigt tungt var de. Men nästa sekund asgarvar jag och kan inte sluta, de andra i min grupper försöker ta sig fram för att se om det gick bra. När de kommer fram och ser hur jag ligger helt täck av snö och garvar börjar de också garva. Efter ett tag bröjar de hjälpa mig, så att jag får ta mig ur min snögrav. Ja det var det, nu när man har kommit hem måste jag plugga inför ett prov som är på måndag , småföretagande och det är massa konstiga fraser och ord och blablablabla bla. Inget jag ser fram emot.

1 kommentar:

  1. HA HA , Skulle velat varit med och sett allt ! Något bildbevis lär du knappast ha !//Kram

    SvaraRadera