söndag 10 maj 2009

vilken helomvändning!

Allt sedan jag börjat min utbildning har jag velat skaffa mig hund nr 2. I början tänkte jag att en Golden retriver var ett bra val men jag har nu tänkt igenom allt en gång till. Jag kom till klarhet att jag ville ha en lite större hund som tycker om vatten, så att man köra vattensport med hunden. Eftersom jag älskar att vara i vatten så klart. Mitt val har då hamnat på rasen Leonberger, en tik är ju vad vi vill ha då. Jag har träffat på några leonbergers och de intryck som jag har fått av rasen är att de är ganska lugna och harmoniska av sig. Ett plus är ju att de är otroligt vackra också, men sådant är ju en smaksak. Så om man har tur så har man en ny familje medlem i slutet av sommaren=) men jag har inte hittat någon valp än men när skolan slutar kan man ju lägga energin på att leta. om man tittar på den lilla sötnosen på kortet kan man inte tro att de blir så stora, men verkligheten kommer ikapp en de blir hyffsat stora.
Att skaffa en valp kan vara ett heltidsarbete, man ska verkligen veta vad man ger sig in i. Men som tur är får man ju lön för mödan, ger man en god "uppfostran" får man en riktigt god vän på köpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar